مقالات, وبلاگ

بستن پلوس و باز کردن آن

بستن پلوس

باز کردن و بستن پلوس

باز کردن پلوس

ابتدا در حالت عادی، ابزار مخصوص نگهدارنده فنر ۱ را در محل مربوطه قرار دهید، سپس چرخ­های جلو را بالا ببرید تا بار از روی فنر مارپیچ برداشته شود تا فنر مارپیچ در حالت جمع شده باقی بماند.

بستن پلوس

با استفاده از ابزار نگهدارنده توپی چرخ ۲ دیسک را ثابت کرده و مهره ۱ را باز کنید.

بستن پلوس

پلوس سمت راست

سپس ماشین را روی جک قرار دهید و مهره­های ۲ را کاملا شل کنید. بستها را به اندازه ۴/۱ دور بگردانید.

بستن پلوس

پیچ ۳ را باز کنید. سپس با استفاده از ابزار سیبک کش ۳ سیبک را جدا کنید. برای پایین نگه داشتن طبق زیرین یک مهره، در قسمت پایین طبق، مطابق شکل در موقعیت A قرار داده و فرمان را کاملا به سمت چپ بچرخانید و پلوس سمت راست را خارج نمایید.

بستن پلوس

باز کردن پلوس سمت چپ

فرمان را کاملا به سمت راست بچرخانید و پلوس را از روی توپی جدا نموده و آن را بیرون آورید.

بستن پلوس

بستن پلوس

سوار کردن اجزای پلوس جدید

کلیه اجزا را تمیز کرده و آنها را از نظر خرابی و ساییدگی کنترل کنید.

گردگیر را در محل خود، روی محور پلوس قرار دهید. سه شاخه را توسط سنبه روی هزار خاری سر پلوس جا بزنید و خار نگه دارنده آن را در جای خود قرار دهید. گردگیر را ببندید و لبه آن را جهت تخلیه هوا یک

بار بلند و سپس رها کنید. بستهای دو طرف گردگیر را ببندید.

حال، پلوس برای نصب بر روی ماشین آماده است.

قبل از نصب، لبه بیرونی کاسه نمد نو و همچنین هزار خاری دو سرپلوس را، هنگام جا زدن، گریس کاری کنید.

در صورت معیوب بودن بلبرینگِ میانیِ پلوس بلند به

ترتیب زیر عمل کنید:

توسط ابزار مخصوص بلبرینگ وسط پلوس و بوش آن را در بیاورید.

پس از جدا کردن بلبرینگ معیوب، کنش داخلی بلبرینگ جدید را قبل از نصب، گریس بزنید. توسط ابزار واسطه جازن بلبرینگ پلوس و یک چکش مناسب، بلبرینگ را جا بزنید. بوش پشت بلبرینگ را جا بزنید.

قبل از بستن پلوس موارد زیر را بررسی کنید:

– عدم وجود لقی در مفاصل (بلبرینگ داخلی) پلوس ۴

– وضعیت گردگیرهای پلوس ۵

– بلبرینگ ۶

بستن پلوس

بستن پلوس سمت راست

پس از تمیز نمودن بوش بیرونی رولبرینگ ۶ و پوسته آن در روی دسته موتور پایین را با گریس آغشته نمایید.

هنگام نصب پلوس سمت راست موارد زیر را بررسی نمایید:

– وضعیت کاسه نمد ۷

– ابزار مخصوص ۳

– وضعیت گردگیر ۸

بستن پلوس

 

بررسی اجزای پلوس و عیب ­یابی

پلوس­ها را از روی ماشین پیاده کنید.

دو سر پلوس توسط یک جفت پوشش کاملا پوشیده شده است تا از ورود  گردگیر پلاستیکی و خاک به نقاط اتصال و نابودشدن روانکارها جلوگیری کند.

توصیه می­شود مرتبا این پوشش­ها را چک کنید و از نشت نکردن گریس از آنها اطمینان حاصل نمایید.

خرابی پلوس در ابتدا با گیرکردن فرمان در هنگامی که آن را تماما به چپ یا راست پیچیده­اید نمایان می­شود.

شنیدن صدایی شبیه تق تق از زیر تایرها نیز می­تواند دلیل دیگری بر آغاز شدن خرابی پلوس باشد.

لرزش­های شدید ماشین نیز می­تواند ناشی از خرابی پلوس باشد. شایع ترین نشانه آن تکان شدید دسته دنده به سمت جلو و عقب است. این تکان، مخصوصا در هنگام گاز دادن در بزرگ راه و سر بالایی­ها با دنده بالا خود را نشان می­دهد.

اگر می­خواهید پلوس­ها را به درستی نگه دارید، حتما از شتاب گیری­های آنی و دست اندازهای شدید دوری کنید تا متقبل هزینه­های سنگین تعویض پلوس نشوید.

سرکشی مداوم از پلوس­ها و رفع عیب هایی نظیر پارگی گردگیر می­تواند طول عمر پلوس را دو چندان کند. برای جداسازی اجزای پلوس، آن را روی گیره ببندید و توسط پیچ گوشتی بست­های فنری کوچک و بزرگ نگه دارنده گردگیر را خارج کنید.

توسط پیچ گوشتی بدون صدمه دیدن به گردگیر، آن را از روی کوپلینگ پلوس آزاد کنید، کوپلینگ لاله ای را از روی سه شاخه سر پلوس جدا کنید.

برای جدا کردن سه شاخه از روی هزار خاری پلوس خار نگه دارنده را خارج کنید.

بستن پلوس

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.