خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (1060, '_elementor_css', 'a:6:{s:4:\"time\";i:1711639863;s:5:\"fonts\";a:0:{}s:5:\"icons\";a:1:{i:0;s:8:\"fa-solid\";}s:20:\"dynamic_elements_ids\";a:0:{}s:6:\"status\";s:4:\"file\";i:0;s:0:\"\";}')


Notice: file_put_contents(): write of 8192 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/elementor/core/files/base.php on line 194

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 33656 bytes written, possibly out of free disk space in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/elementor/core/files/base.php on line 194

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7981, '_elementor_css', 'a:6:{s:4:\"time\";i:1711639863;s:5:\"fonts\";a:5:{i:0;s:25:\"iranyekanwebregular_FaNum\";i:1;s:22:\"iranyekanwebbold_FaNum\";i:8;s:27:\"iranyekanwebextrabold_FaNum\";i:9;s:17:\"IRANSansWeb_Light\";i:12;s:23:\"IRANSansWeb_FaNum_Light\";}s:5:\"icons\";a:5:{i:0;s:3:\"svg\";i:4;s:10:\"fa-regular\";i:5;s:8:\"fa-solid\";i:8;s:0:\"\";i:15;s:9:\"fa-brands\";}s:20:\"dynamic_elements_ids\";a:1:{i:0;s:8:\"318a47ee\";}s:6:\"status\";s:4:\"file\";i:0;s:0:\"\";}')


Notice: file_put_contents(): write of 4873 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/elementor/core/files/base.php on line 194

Warning: file_put_contents(): Only 20480 of 25353 bytes written, possibly out of free disk space in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/elementor/core/files/base.php on line 194

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7944, '_elementor_css', 'a:6:{s:4:\"time\";i:1711639863;s:5:\"fonts\";a:5:{i:0;s:17:\"فونت دانا\";i:3;s:27:\"iranyekanwebextrabold_FaNum\";i:4;s:23:\"IRANSansWeb_FaNum_Light\";i:5;s:22:\"iranyekanwebbold_FaNum\";i:7;s:25:\"iranyekanwebregular_FaNum\";}s:5:\"icons\";a:3:{i:0;s:8:\"fa-solid\";i:3;s:3:\"svg\";i:6;s:0:\"\";}s:20:\"dynamic_elements_ids\";a:2:{i:0;s:8:\"68c5ec47\";i:1;s:7:\"bfeb783\";}s:6:\"status\";s:4:\"file\";i:0;s:0:\"\";}')

نقش کاسه نمد در میل لنگ در انواع خودرو و ماشین های سنگین | برترین فروشگاه کاسه نمد ایران

وبلاگ

نقش کاسه نمد در میل لنگ

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (1060, '_elementor_page_assets', 'a:0:{}')

نقش کاسه نمد در میل لنگ

کاسه نمد در میل لنگ

 برای بیان نقش کاسه نمد در میل لنگ ابتدا کمی به معرفی میل لنگ می پردازیم.

میل لنگ قطعه ای است که حرکت خطی پیستون ها را به حرکت دورانی تبدیل می کند.

میل لنگ از نیروی ایجاد شده توسط پیستون برای حرکت دایره ای استفاده می کند تا چرخ های وسیله نقلیه را بچرخاند.

میل لنگ بزرگترین قطعه در موتور ماشین است.

برای اینکه میل لنگ به درستی کار کند باید به طور کامل توسط روغن روان کاری شود تا اصطکاک ایجاد نشود و حرکت نرمی داشته باشد.

نقش کاسه نمد در میل لنگ

گرمای زیاد میل لنگ

به دلیل گرمای زیادی که میل لنگ ها ایجاد می کنند غالباً  از فولاد یا آلیاژهای فولاد ساخته می شوند.

در ساخت آنها از ترکیب فلزاتی همچون کروم و نیکل استفاده می شود.

برای سهولت حرکت میل لنگ حول محورش از قطعه ای به نام یاتاقان استفاده می شود.

فلایویل نام قطعه دیگری است که در بخش انتهایی میل لنگ به کار گرفته می شود و از لغزش میل لنگ جلوگیری می کند.

 

چرخ دنده ای در انتهای دیگر میل لنگ وجود دارد که باعث حرکت میل بادامک می شود.

در قسمت جلوی این چرخ دنده قطعه ای به نام پولی قرار دارد که قطعاتی همچون واترپمپ، کمپرسور کولر، دینام و پمپ هیدرولیک را به حرکت در می آورد.

وزنه های تعادل به منظور برقراری تعادل در برابر نیروهای خارجی که از طرف شاتون و پیستون به موتور وارد می شود مورد استفاده قرار می گیرند.

هم چنین باعث روان تر شدن موتور و بالارفتن دور موتور می شوند.

نقش کاسه نمد در میل لنگ

نقش کاسه نمد در میل لنگ

درجه حرارت مایع خنک کننده

برای اینکه موتور خودرو آسیب نبیند و عمر طولانی تری داشته باشد

درجه مایع خنک کننده در حال گردش نباید از حد مجاز گرم تر شود زیرا حرارت زیاد عملکرد موتور را مختل می کند.

این نکته را به یاد داشته باشید اولین کاری که رانندگان بعد از جوش آوردن خودرو انجام می دهند اینست که خودرو را خاموش می کنند.

در حالی که این کار غلط است شما باید در حالی که ماشین روشن است بر روی رادیاتور آب بریزید تا درجه حرارت کمی کاهش پیدا کند سپس اقدام به باز کردن درب رادیاتور نمایید.

ذکر این نکته ضروری است که آب را  روی موتور و قسمت های دیگر نریزید.

بعضی خودروها بعد از اضافه کردن آب به رادیاتور، احتیاج به عمل هواگیری دارند.

نقش کاسه نمد در میل لنگ

نقش کاسه نمد در میل لنگ

دو کاسه نمد در ابتدا و انتهای میل لنگ

دو کاسه نمد در میل لنگ تعبیه شده است.

یکی در  جلو و دیگری در پشت میل لنگ که به کاسه نمد اصلی و  کاسه نمد عقب میل لنگ معروف هستند.

از آنجایی که میل لنگ نیاز به روانکاری دارد، این دو کاسه نمد که هر دو در انتهای میل لنگ قرار دارند از نشت روغن جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، کاسه نمدها از داخل شدن مواد آلاینده و خرده ریز به داخل سطوح جلوگیری می کنند.

در غیر اینصورت ممکن است میل لنگ آسیب ببیند یا از کار بیفتد و هزینه های سنگینی روی دستتان بگذارد.

تحمل فشار و درجه حرارت بالای کاسه نمد

کاسه نمدهای به کار رفته در میل لنگ از مواد با دوام و قابل اطمینانی ساخته شده است.

که می تواند در محیط پر فشار میل لنگ به خوبی عمل کنند.

کاسه نمدها ممکن است از سیلیکون یا لاستیک ساخته شده باشند.

اگرچه آنها برای تحمل فشار و درجه حرارت بالا طراحی شده اند ممکن است در طول زمان و بر اثر ضربه های میل لنگ آسیب ببینند.

راه های دسترسی به کاسه نمد

می توان از پشت قرقره اصلی به کاسه نمد جلویی دسترسی داشت.

اگر کاسه نمد نشتی داشته باشد روغن بر روی تسمه، فرمان پمپ و آلترناتور و یا هر چیز دیگری که نزدیک به آن است پرتاب می شود.

فرآیند جایگزینی میل لنگ عقب پیچیده است چون راه دسترسی به آن سخت تر است.

بنابراین بهتر است به مکانیک حرفه ای مراجعه کنید.

عیوب میل لنگ

  •  میل لنگ می پیچد.

این نقص نیز با ساعت پایه دار مغناطیسی اندازه گیری می شود.

استانداردی که برای این مقدار در نظر گرفته شده بین ۰٫۲ تا ۰٫۴ می باشد.

  •  میل لنگ دو پهن می شود.

دو پهنی حالتی است که در اثر لقی بین یاتاقان و میل لنگ ایجاد می شود.

مقدار لقی بوسیله میکرومتر قابل اندازه گیری است و استاندارد مجازی که برای لقی تعریف شده است حدود ۰٫۰۵ میلی متر است.

  • بوش ته میل لنگ آسیب می بیند.

وقتی این قطعه آسیب می بیند شفت گیر بوش لق می شود و عملکرد خود را از دست می دهد.

در این حالت باید این قطعه را تعویض کرد. شما می توانید از قلم چکش یا بوش کش برای این امر استفاده کنید.

  •   میل لنگ می برد.

وقتی میل لنگ از جاهای مختلف ترک می بردارد و فشار بار زیادی را تحمل می کند دچار این حالت می شود.

  •   میل لنگ ساییده می شود.

در اثر فشار کاری زیاد و افت روغن به مرور زمان میل لنگ دچار این حالت می شود.

 

که بر اثر گرمای زیاد بوجود می آید :

  •  میل لنگ ترک بر می دارد.

اگر مقدار ترکها در میل لنگ زیاد باشد باید از جوشکاری استفاده کرد

عملیات های مختلفی از جمله متعادل کردن انجام شود تا تاب میل لنگ گرفته شود.

سوال اینجاست که ترکها چگونه درمیل لنگ تشخیص داده می شود؟

چاره این کار استفاده از پودر گچ یا پودر آجر است. ذکر این نکته ضروری است که ترکها بیشتر در کنار لنگ ها و سوراخ ها ایجاد می شود.

  • میل لنگ به اصطلاح تاب بر می دارد.

استانداری که برای تاب میل لنگ تعریف شده است حدود ۰٫۰۷ میلی متر است که این مقدار توسط ساعت مغناطیسی اندازه گیری می شود.

هم چنین محل اندازه گیری، قسمت میانی میل لنگ است.

  • خط افتادگی روی میل لنگ

این عیب در میل لنگ می تواند ناشی از کاهش ناگهانی و زیاد روغن در میل لنگ باشد یا در اثر ورود پلیسه های فلزی و گرد و غبار بوجود آید.

نقش کاسه نمد در میل لنگ

تشخیص خرابی کاسه نمد

ممکن است کاسه نمد به مرور زمان کارایی خود را از دست دهد

می توانید از روی برخی علائم، آسیب دیدگی کاسه نمد را تشخیص دهید و نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

  • نشت روغن روی موتور
  •  نشت روغن روی کلاچ
  •  لیز شدن کلاچ
  •  نشت روغن از قرقره میل لنگ

از آنجایی که کاسه نمد نقش مهمی در عملکرد میل لنگ دارد و در صورت بروز مشکل بلافاصله باید مورد تعویض قرار گیرد

زیرا تأخیر در تعمیر هزینه های هنگفتی به شما تحمیل خواهد کرد.

فروش انواع کاسه نمد های آمریکایی، آلمانی، ژاپنی و کاسه نمدهای استیل کربن و ساخت انواع قطعات لاستیکی و نمایندگی کاسه نمدهای yei Nak jenp تایوان

کاسه نمد از ورود مواداضافی خارجی به داخل برینگ و همچنین از نشت مواد روانکار به خارج از آن جلوگیری می کند.

کاسه نمد می تواند با برینگ بصورت یکپارچه بوده و یا اینکه جدای از برینگ در خارج آن قرار گیرد.

نظرات شما عزیزان

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7860, '_elementor_inline_svg', '<svg xmlns=\"http://www.w3.org/2000/svg\" width=\"100\" height=\"5\" viewBox=\"0 0 100 5\" fill=\"none\"><line x1=\"97.5\" y1=\"2.5\" x2=\"19.5\" y2=\"2.50001\" stroke=\"url(#paint0_linear_275_612)\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><line x1=\"8.5\" y1=\"2.5\" x2=\"2.5\" y2=\"2.5\" stroke=\"#F69095\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><defs><linearGradient id=\"paint0_linear_275_612\" x1=\"50.3482\" y1=\"2.36541e-05\" x2=\"17\" y2=\"3.36934e-05\" gradientUnits=\"userSpaceOnUse\"><stop stop-color=\"#ED242E\"></stop><stop offset=\"1\" stop-color=\"#F79095\"></stop></linearGradient></defs></svg>')

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو مطالب
جستجو کردن

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7860, '_elementor_inline_svg', '<svg xmlns=\"http://www.w3.org/2000/svg\" width=\"100\" height=\"5\" viewBox=\"0 0 100 5\" fill=\"none\"><line x1=\"97.5\" y1=\"2.5\" x2=\"19.5\" y2=\"2.50001\" stroke=\"url(#paint0_linear_275_612)\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><line x1=\"8.5\" y1=\"2.5\" x2=\"2.5\" y2=\"2.5\" stroke=\"#F69095\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><defs><linearGradient id=\"paint0_linear_275_612\" x1=\"50.3482\" y1=\"2.36541e-05\" x2=\"17\" y2=\"3.36934e-05\" gradientUnits=\"userSpaceOnUse\"><stop stop-color=\"#ED242E\"></stop><stop offset=\"1\" stop-color=\"#F79095\"></stop></linearGradient></defs></svg>')

جدیدترین مطالب

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7860, '_elementor_inline_svg', '<svg xmlns=\"http://www.w3.org/2000/svg\" width=\"100\" height=\"5\" viewBox=\"0 0 100 5\" fill=\"none\"><line x1=\"97.5\" y1=\"2.5\" x2=\"19.5\" y2=\"2.50001\" stroke=\"url(#paint0_linear_275_612)\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><line x1=\"8.5\" y1=\"2.5\" x2=\"2.5\" y2=\"2.5\" stroke=\"#F69095\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><defs><linearGradient id=\"paint0_linear_275_612\" x1=\"50.3482\" y1=\"2.36541e-05\" x2=\"17\" y2=\"3.36934e-05\" gradientUnits=\"userSpaceOnUse\"><stop stop-color=\"#ED242E\"></stop><stop offset=\"1\" stop-color=\"#F79095\"></stop></linearGradient></defs></svg>')

عضویت در خبرنامه
فروشگاه

Notice: fwrite(): write of 8192 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/rshsir/pu...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('synced') #2 {main} thrown in /home/rshsir/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52