خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7981, '_elementor_css', 'a:6:{s:4:\"time\";i:1709021132;s:5:\"fonts\";a:5:{i:0;s:25:\"iranyekanwebregular_FaNum\";i:1;s:22:\"iranyekanwebbold_FaNum\";i:8;s:27:\"iranyekanwebextrabold_FaNum\";i:9;s:17:\"IRANSansWeb_Light\";i:12;s:23:\"IRANSansWeb_FaNum_Light\";}s:5:\"icons\";a:5:{i:0;s:3:\"svg\";i:4;s:10:\"fa-regular\";i:5;s:8:\"fa-solid\";i:8;s:0:\"\";i:15;s:9:\"fa-brands\";}s:20:\"dynamic_elements_ids\";a:1:{i:0;s:8:\"318a47ee\";}s:6:\"status\";s:4:\"file\";i:0;s:0:\"\";}')

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7944, '_elementor_css', 'a:6:{s:4:\"time\";i:1709021132;s:5:\"fonts\";a:5:{i:0;s:17:\"فونت دانا\";i:3;s:27:\"iranyekanwebextrabold_FaNum\";i:4;s:23:\"IRANSansWeb_FaNum_Light\";i:5;s:22:\"iranyekanwebbold_FaNum\";i:7;s:25:\"iranyekanwebregular_FaNum\";}s:5:\"icons\";a:3:{i:0;s:8:\"fa-solid\";i:3;s:3:\"svg\";i:6;s:0:\"\";}s:20:\"dynamic_elements_ids\";a:2:{i:0;s:8:\"68c5ec47\";i:1;s:7:\"bfeb783\";}s:6:\"status\";s:4:\"file\";i:0;s:0:\"\";}')

خرید کاسه نمد - فروش کاسه نمد مناسب برای رفع عیب مدار روغن کاری

وبلاگ

مدار روغن کاری

فروش کاسه نمد مناسب برای رفع عیب مدار روغن کاری

دستورالعمل عیب یابی و رفع عیب مدار روغن کاری

ابزارهای لازم:

  • ابزارهای عمومی
  • آچار فیلتر
  • فشارسنج
  • چسب آب بندی

نکات:

مدار روغن کاری موتور باید به صورت مداوم مورد بررسی قرار گیرد. در صورت بروز عیب در مدار روغن به سرعت باید آن را رفع نمود .

وجود عیب در مدار روغن کاری می­تواند خسارت سنگینی به همراه داشته باشد، چرا که موجب گریپاژ قطعاتی چون پیستون داخل سیلندر و میل لنگ در یاتاقان­ها خواهد شد. پس عیب­یابی آن اهمیت ویژه­ای دارد. می دانید که پس از مدتی کارکرد، روغن و فیلتر را تعویض می­نمایند.

در صورت تعویض نکردن به موقع روغن و فیلتر، عیوبی در موتور ایجاد می­شود که ناشی از کاهش کارایی و کثیف بودن روغن موتور است .

برخی از عیوبی که روغن آلوده در مدار روغن کاری به وجود می­اورد عبارت اند از :

– خنک کاری غیر صحیح قطعات و داغ کردن آنها

– خط افتادن یاتاقان­ها و قطعات دیگر موتور

– ایجاد گرفتگی در فیلتر و افت فشار روغن بنابراین روغن آلوده را باید به موقع تعویض نمود .

– از رایج ترین عیوب مدار روغن کاری افت فشار آن است .

مقدار فشار روغن را از طریق درجه ی روغن جلوی راننده می­توان تشخیص داد .

افت فشار به دلایل زیر به وجود می­آید:

-گرفتگی در صافی اویل پمپ

– خرابی در اویل پمپ

– خراب شدن سوپاپ فشار روغن

– کم شدن روغن موتور

– لقی و روغن ریزی زیاد در یاتاقان­ها

– گرفتگی در فیلتر روغن

افت فشار روغن باعث نرسیدن به موقع آن به قطعات موتور به خصوص قطعات سرسیلندر می­گردد.

و در نتیجه سایش شدید یا حتی گریپاژ در آنها به وجود خواهد آمد.

جهت عیب یابی به طریق زیر عمل کنید :

– پس از روشن کردن موتور اجازه دهید گرم شود.

– پس از خاموش کردن موتور، فشنگی روغن را باز کنید .

– به جای فشنگی، فشارسنج مناسب مدار روغن را ببندید .

– سپس موتور را روشن کنید و مقدار فشار را اندازه بگیرید .

حدودا فشار بین ۵/ ۲ الی ۵/ ۳ اتمسفر مجاز است ولی آن را با عدد کاتالوگ مقایسه کنید، در صورت کم بودن فشار مواردی را که ذکر شد بررسی کنید .

اگر فشار بیش از حد باشد، در قطعات خسارت ایجاد شده است و همچنین موجب روغن سوزی می­گردد .

زیاد بودن فشار به دلایل زیر است :

– چسبندگی و خرابی سوپاپ فشار

-گرفتگی در یکی از مدارات بعد از فیلتر

بنابراین در صورت زیاد بودن فشار روغن، سوپاپ فشار و کلیه­ی مجاری روغن موتور را بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید .

تشخیص کاهش مقدار روغن از طریق بازدید مداوم گیج روغن امکان پذیر است .

کم شدن روغن موجب افت فشار و نقص در سیستم روغن کاری موتور می­شود.

دلایل کاهش روغن عبارت اند از :

-روغن سوزی موتور

– روغن ریزی موتور

روغن سوزی موجب افت قدرت و آلوده کردن محیط و همچنین رساندن خسارت به قطعات موتور می

شود. تشخیص آن از طریق دود موتور امکان پذیر است با این شرایط که:

۱- خروج دود سیاه نشانه­ی تنظیم نبودن سوخت موتور است .

۲- خروج دود آبی رنگ از اگزوز نشانه­ی روغن سوزی است.

۳- خروج دود سفید، شبیه بخار آب (به خصوص در زمستان) نشانه­ی سالم بودن موتور است .

برای رفع روغن سوزی، رینگ­ها، پیستون و گاید سوپاپ را مورد بررسی قرار دهید .

روغن ریزی از طریق مواضع زیر امکان پذیر است.

محکم بودن آنها را بررسی و در صورت لزوم واشرهای آن را تعویض کنید :

* کارتر و واشر آن

* پیچ تخلیه­ کارتر

* کاسه نمد انتهای میل لنگ

* کاسه نمد جلوی میل لنگ

* کاسه نمد میل بادامک (میل سوپاپ)

* درپوش سوپاپ

* فشنگی روغن

* فیلتر روغن

* سینی جلو

* واشر سر سیلندر

* اطراف گیج روغن

* واشر پمپ بنزین

* اورینگ دلکو

مدار روغن کاری

نظرات شما عزیزان

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7860, '_elementor_inline_svg', '<svg xmlns=\"http://www.w3.org/2000/svg\" width=\"100\" height=\"5\" viewBox=\"0 0 100 5\" fill=\"none\"><line x1=\"97.5\" y1=\"2.5\" x2=\"19.5\" y2=\"2.50001\" stroke=\"url(#paint0_linear_275_612)\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><line x1=\"8.5\" y1=\"2.5\" x2=\"2.5\" y2=\"2.5\" stroke=\"#F69095\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><defs><linearGradient id=\"paint0_linear_275_612\" x1=\"50.3482\" y1=\"2.36541e-05\" x2=\"17\" y2=\"3.36934e-05\" gradientUnits=\"userSpaceOnUse\"><stop stop-color=\"#ED242E\"></stop><stop offset=\"1\" stop-color=\"#F79095\"></stop></linearGradient></defs></svg>')

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو مطالب
جستجو کردن

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7860, '_elementor_inline_svg', '<svg xmlns=\"http://www.w3.org/2000/svg\" width=\"100\" height=\"5\" viewBox=\"0 0 100 5\" fill=\"none\"><line x1=\"97.5\" y1=\"2.5\" x2=\"19.5\" y2=\"2.50001\" stroke=\"url(#paint0_linear_275_612)\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><line x1=\"8.5\" y1=\"2.5\" x2=\"2.5\" y2=\"2.5\" stroke=\"#F69095\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><defs><linearGradient id=\"paint0_linear_275_612\" x1=\"50.3482\" y1=\"2.36541e-05\" x2=\"17\" y2=\"3.36934e-05\" gradientUnits=\"userSpaceOnUse\"><stop stop-color=\"#ED242E\"></stop><stop offset=\"1\" stop-color=\"#F79095\"></stop></linearGradient></defs></svg>')

جدیدترین مطالب

خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Duplicate entry '0' for key 'PRIMARY']
INSERT INTO `lhjfkjbwe_postmeta` (`post_id`, `meta_key`, `meta_value`) VALUES (7860, '_elementor_inline_svg', '<svg xmlns=\"http://www.w3.org/2000/svg\" width=\"100\" height=\"5\" viewBox=\"0 0 100 5\" fill=\"none\"><line x1=\"97.5\" y1=\"2.5\" x2=\"19.5\" y2=\"2.50001\" stroke=\"url(#paint0_linear_275_612)\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><line x1=\"8.5\" y1=\"2.5\" x2=\"2.5\" y2=\"2.5\" stroke=\"#F69095\" stroke-width=\"5\" stroke-linecap=\"round\"></line><defs><linearGradient id=\"paint0_linear_275_612\" x1=\"50.3482\" y1=\"2.36541e-05\" x2=\"17\" y2=\"3.36934e-05\" gradientUnits=\"userSpaceOnUse\"><stop stop-color=\"#ED242E\"></stop><stop offset=\"1\" stop-color=\"#F79095\"></stop></linearGradient></defs></svg>')

عضویت در خبرنامه
فروشگاه