کاسه نمد خودرو سواری, کاسه نمد گیربکس خودرو, کاسه نمد ماشینی, مقالات, وبلاگ

روش های عیب یابی گیربکس

عیب یابی گیربکس

عوامل خارجی

– خرابی و یا پارگی دسته موتورها

– خرابی و یا برخورد ماهک های کوتاه و بلند

– برخورد لیور بلند تعویض دنده به کانال کولر داخل کنسول سمت راننده

– عدم روان بودن چرخش قرقری تقسیم دنده

– سفت بودن گردگیر لاستیکی لیور بلند تعویض دنده

– برخورد قرقری تقسیم دنده با لوله رفت و برگشت روغن هیدرولیک گیربکس

عامل داخلی

ایراد قطعات داخلی گیربکس

 

عیب یابی گیربکس

عیب یابی گیربکس و علت آن

۱- دسته دنده لق می­خورد و صدا می­دهد.

– فرسایش زیاد درکلاهک کروی دسته دنده و پین مربوطه یا شل بودن پیستون ضامن دنده عقب.

– شل بودن سیبک تعویض.

۲- با صدا و مشکل جا رفتن دنده­ها

– کلاچ به طور صحیح عمل نمی­کند.

– کج شدن میل ماهک

– لقی زیاد ماهک با کشویی

– کمبود روغن

۳- بیرون زدن یک یا چند دنده

– ضیعف شدن فنر داخل ماهک­ها

– فرسایش ماهک­ها

– فرسایش یا کچل شدن سر دنده­ها در محل در گیر شدن با کشویی تعویض

-فرسایش کشویی­های تعویض

– خرابی و خوردگی بوش­های داخل دنده

۴- زوزه کشیدن یا ارتعاش و لرزش بیش از حد گیربکس، که ممکن است خیلی سریع به عیوب دیگر منجر شود.

– معیوب بودن بلبرینگ­ها یا فرسایش کلی آنها.

– تیز شدن دندانه­ها.

– میزان کم روغن یا فرسوده شدن آن.

– خرابی محل بلبرینگ یا رولبرینگ در پوستهی گیربکس

۵- لق و غیر مؤثر بودن اهرم انتخاب دنده

– فرسایش کلی مکانیزم انتخاب دنده

 

چرا از دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک استفاده می کنیم

ساختار گیربکس اتوماتیک بسیار پیچیده می­باشد و تعویض روغن به سبک سنتی و دستی باعث تعویض ۲۵ % از روغن و ماندن ضایعات فلزی و رسوبات می­گردد و نیز باعث مخلوط شدن روغن جدید با رسوبات و ضایعات می­گردد که سبب لرزش دنده و تاخیر در تعویض دنده و تقه زدن و مصرف سوخت بیشتر و دیگر معایب گیربکس می­گردد که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با استفاده از آخرین روند طراحی در جهان ساخته شده که با استفاده از فشار دستگاه از طبق رادیاتور و گیربکس هم زمان با خرج روغن کهنه و تزریق روغن نو به صورت یک چرخه قابل اطمینان و کارآمد حاصل می­شود.

کارکرد این دستگاه با فشار پمپ الکتریکی ۲۲۲ ولت می­باشد و تنظیم آن بسیار ساده و راحت است که زمان چرخه پاکسازی و تعویض در حدود ۲۲ دقیقه طول می­کشد که شامل سرویس گیربکس، توربین، خنک کننده و مسیر آن می­باشد. این چرخه باعث پاکسازی کامل شده و همیشه گیربکس را نو نگهداری می­کند.

چرخه پاکسازی حدود ۵ الی ۱۲ دقیقه طول می­کشد سپس موتور اتومبیل خاموش می­شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.